Rikke Wejlgaard Hansen

Jeg er et kreativt menneske, der elsker al udøvende kunst som fortællinger, musik, sang, teater, film og billedkunst. Jeg elsker at nørde og fordybe mig, men også at dele ud af min viden om de ting, som jeg går op i.

Jeg er læsevejleder og underviser hovedsagligt i dansk i indskoling og på mellemtrin. For mig  danner danskfaget basis for alt andet i skolen, og det er her eleverne skal opbygge stærke rødder, som de kan gro videre fra. Derudover underviser jeg også i engelsk og billedkunst.

Den bedste tid på skoledagen på Svenstrup Friskole er, når vi alle mødes til morgensamling. Her er der fortælling og fællessang, og man får en god start på resten af dagen.

Mit favorittidspunkt på skoleåret er, når vi har teaterprojekt. Her arbejder vi alle sammen om at få et teaterstykke op at stå. Alle er lige vigtige. Om man er er skuespiller, i koret eller rekvisitbygger, så kan ingen undværes, og som lærer får man lov til at opleve nye sider af eleverne.