Om Friskolen

Svenstrup Friskole underviser efter principper, hvor undervisningen tilpasses det enkelte barn, således at barnet oplever succes og får mest muligt ud af undervisningen.

Barnet får et naturligt forhold til undervisning og motiveres til læring, bl.a. ved indragelse af lokalsamfundet, således at læringen kan relateres til konkrete problemstillinger. Dette undervisningsprincip kaldes Ekspeditionslæring og er en af de undervisningsformer, vi benytter for at eleverne lærer at anvende deres viden i dagligdagen. Læs mere om skolens undervisning og de faglige mål.

Børnenes trivsel, lysten og glæden ved at lære, samt lærernes engagement og faglighed er i højsædet. Lærerne skal have tilstrækkelig tid til den enkelte elev og derfor foregår undervisningen i grupper/klasser på max. 18 elever.

Vi har gode busforbindelser, rute 223 & 725 holder lige ved skolen.

[testimonial_rotator id=2019]