Maria Steen Reimer

På Svenstrup friskole kan mange ting og projekter blive til virkeligheden. Vi har altid plads og rum til sjov og skæg.
Vi underviser alle vores elever på det niveau, de er på også selvom det ikke passer med deres klassetrin. Alligevel får vi alle elever gjort klar til afgangsprøverne.
På Svenstrup friskole er der plads til alle og rum til at være den, man er. Jeg oplever at alle er gode til at favne hinanden og at de store elever tager sig kærligt af de mindre elever.
Jeg underviser skolens ældste elever i dansk, tysk og madkundskab. 3 fag, jeg brænder for og missionen er at gøre undervisningen spændende og nærværende for eleverne i både dansk og tysk. I madkundskab, som er et nyt prøvefag for alle i 8. Klasse, arbejder vi meget med hverdagsmad, så vores elever kan lære og klare sig selv, når de en gang flytter hjemmefra ;-). Vi arbejder også med de mere specielle ting indenfor madlavning fx smørrebrød, hjemmelavet fastfood og diverse desserter. For ganske nylig er jeg blevet godkendt som beskikket censor i madkundskab.
Jeg er 41 år gammel, bor i Oksbøl sammen med min mand og vores hund. Jeg er bonusmor for min mands 2 børn hveranden weekend og i skoleferierne.
I min fritid elsker jeg at nusse rundt i vores store have, gå lange ture med hunden og manden, og så bruger jeg lang tid i køkkenet hver eneste dag.