UU-Vejledning

Friskolen og Ungdommens Uddannelsesvejledning i Sønderborg (www.uu-sonderborg.dk) samarbejder om vejledning af elever i 7. 8. og 9. klasse. Målet er at sikre den bedst mulige vejledning, således at hver enkelt elev opnår et kvalificeret grundlag for at kunne træffe sit uddannelses- og erhvervsvalg.

UU-vejlederen (Steen Norby Nielsen – tlf.: 27 90 82 40, mail: stnl@sonderborg.dk, denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen) kommer her på skolen og har følgende opgaveområder:

7. Årgang: Kollektiv vejledning i klassen. Vejledning i brug af hjemmesiderne www.minfremtid.dk og www.ug.dk m.m.

8. Årgang: Eleverne deltager en uge på introduktionskurser på ungdomsuddanelsesinstitutionerne. Desuden tilbydes hver elev en individuel samtale med uddannelsesvejlederen og der udarbejdes en foreløbig uddannelsesplan.

9. Årgang: Udformning af uddannelsesplan via individuelle samtaler, frivillig brobygning, erhvervspraktik, uddannelsesorientering, aftenarrangement for forældre og elever, tilmelding til ungdomsuddannelse.