Kost Politik

Bestyrelsen har udarbejdet en kostpolitik for skolens elever, som gerne skulle være medvirkende til at eleverne får en god skoledag.

• Alle elever forventes at møde undervisningsparate – herved forstås de har fået morgenmad hjemmefra.
  • Alle elever medbringer madpakke, så de har tilstrækkelig mad til hele skoledagen samt SFO hvis de benytter denne. Eleverne forventes også at have en drikkedunk med.
    • Vi vil dog understrege at sukkerholdige (sodavand, juice & energidrink o.l.) har ikke noget at gøre på skolen i dagligdagen.
  • Eleverne må ikke medbringe slik på skolen i dagligdagen.

Ved gentagne gange med usundt mad/drikke i madpakken vil forældrene blive kontaktet.

Børnene lærer af os voksne, så vær et godt eksempel for jeres børn.

Vi opfordrer jer til at være med til at give børnene en rolig skoledag og de bedste forudsætninger for god læring - ved ikke at give dem for meget sukkerholdigt mad/drikkelse til morgenmad og/eller med i madpakken.

I forbindelse med fødselsdage er der tradition for, at fødselsdagsbarnet deler noget ud i klassen. Vi opfordrer til, at det begrænses til et enkelt stykke slik, f.eks. en flødebolle eller lignende. en anden mulighed kunne være at dele kage, et stykke frugt eller en hjemmebagt bolle ud.