Programmering

[testimonial_rotator id=255]

I valgfaget programmering arbejder vi mest med LEGO Mindstorms. Vi starter med at lære EV3-klodsen at kende og bygger enkle modeller, der leder eleverne igennem Legos programmeringssprog. Efterhånden som eleverne bliver fortrolige med at programmere skifter vi fra LEGOs modeller til selv at designe og bygge sumo-robotter.

Det er planen at vi skal mødes med en nærliggende friskole og dyste på sumorobotter og evt. fortsætte til at dyste mod efterskoler, der også bygger sumo-robotter.

Ud over at programmere med LEGO, skal vi snuse til enten Swift eller et andet tekstbaseret programmeringssprog, der både kan anvendes til EV3’en og til at programmere egne små computere (hvis eleverne bliver skrappe nok til at gøre det).

Formålet med faget er at bibringe eleverne en forståelse af principperne bag brugen og programmeringen af en robot og lære dem enklere programmering, som de selv kan bygge videre på.